Handelsvillkoren & Sekretesspolicy

ALLMÄN INFORMATION
Nobel Fashion Designer ApS
CVR-nr. 43516744
Bækgårdsvej 5
2640 Hedehusene
E-postadress: hello@aaberg-cph.dk
Telefonnummer: +45 52100404

När du handlar hos aaberg-cph.dk (hädanefter kallat "webbplatsen", "webbplats" och "webbshop") handlar du med det danskregistrerade företaget Nobel Fashion Designer ApS (hädanefter kallat "Åberg CPH", "oss", "vi" och "vår") och accepterar därför automatiskt följande handelsvillkor ("handelsvillkoren"). Med "produkt" avses den eller de produkter i beställningen ("beställning", "beställningen") som du lagt.

Med "Showroom" menas vår butik belägen på Bækgårdsvej 5, 2640 Hedehusene.

Handelsvillkoren som anges nedan har utformats för syftet av - och gäller endast - konsumentinköp. Försäljning till andra företag, företagsköp och B2B sker i enlighet med andra villkor än de som anges häri. Kontakta hello@aaberg-cph.dk för mer information.


1. Att lägga en beställning
1.1 Beställning
För att beställa ska du lägga produkterna som du önskar i kundvagnen. Om du har angett din e-postadress korrekt så skickas en orderbekräftelse från oss via e-post med ditt ordernummer. Detta ordernummer framgår också av orderbekräftelsen som skickas med din beställning.

1.2 Felaktig information
Om du har angett bristande eller felaktiga uppgifter vid beställning som för leveransadress rekommenderar vi att du kontaktar oss så snart som möjligt för att vi ska kunna åtgärda detta och se till att du får korrekt information om din beställning. Vi kommer också att försöka korrigera din leveransadress så långt som möjligt innan leverans.

Om du har angivit felaktiga uppgifter och dessa inte rättas i tid och paketet därför skickas till fel adress eller fel mottagare ligger detta på ditt ansvar. Vi ersätter därför inte beställningar som har skickats till felaktigt angivna adresser och täcker inte heller kostnaderna för ny leverans av beställningar som returnerats på grund av felaktig information vid beställningstillfället.

1.3 Betalning
På webbplatsen kan man betala med följande betalningsmetoder och kort: VISA/Dankort, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB, Mobilepay, ViaBill, Anyday och Gåvokort (mer om detta under punkt 2). Vi drar inte beloppet från ditt kort förrän produkten skickas från oss. Alla angivna priser är i DKK inklusive 25 % moms (DK) och exklusive eventuella fraktkostnader.
När du anger kortinformationen krypteras överföringen med så kallad AES 256 bitars kryptering. Dessutom krypteras ditt besök med SSL via din webbläsare.


För köp med ViaBill debiteras du den första delen av din betalning när vi skickar dina produkter. Du måste sedan betala ditt månatliga belopp samma dag varje månad. Om du inte betalar i tid tillkommer en avgift. Om du ångrar köpet upphör betalningsavtalet med ViaBill. Läs mer om villkoren för ViaBill här.


Med Anyday kan du dela upp din betalning i fyra delar. Du betalar en delbetalning på 25 % när produkten skickas och det återstående beloppet betalas över följande tre månader. Anyday är gratis för dig så länge du betalar i tid. Med Anyday får du ett konto som du kan använda för alla webbshoppar som erbjuder betalning via Anyday. Läs användarvillkoren för Anyday här.

1.4 Reservering av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet direkt.
Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills vi antingen tar ut beloppet enl vi skickar varan eller tills pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.

En reservation på Visa Electron, Mastercard och Visa Card tas vanligtvis bort efter 1-2 dagar, men ibland tar det upp till 7 dagar. Vissa banker tar till och med 30 dagar på sig att ta bort en reservation.

Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare eller bank. Det är även din bank som du måste kontakta om en reservation inte har släppts, då vi tyvärr inte har möjlighet att avboka bokningar på ditt konto. Om din bank ber om dokumentation på uppsägningen är du mycket välkommen att kontakta oss.

1.5 Förbehåll för prisfel
Vi förbehåller oss rätten att inte leverera produkter för ett felaktigt pris om priset är uppenbarligen felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta.

1.6 Förbehåll för återgivning av produktfärger
Vi tar förbehåll för att återgivningen av färger på din skärm inte nödvändigtvis motsvarar produktens faktiska färg eftersom den individuella återgivningen varierar beroende av den enskilda skärmens kvalitet och inställningar.

1.7 Rabatt, kampanjer, presenter m.m.
Vi erbjuder ofta rabattkoder, automatiska rabatter, kampanjpriser o.d. Rabatterna gäller endast för angiven period och vi erbjuder tyvärr INGEN retroaktiv rabatt. 



2. Gåvokort
Vi erbjuder köp av gåvokort för användning på webbplatsen (i dessa villkor kallat "Gåvokort") som utfärdas i enlighet med reglerna om "ej avgiftsfria elektroniska tjänster" enligt Betalningslagens § 1, stk. 5. Det tillkommer inga extra kostnader för våra gåvokort. Du kan använda flera gåvokort för betalning av samma beställning och gåvokort kan kombineras med rabattkoder och rabatter. Rabattkoder och rabatter gäller däremot aldrig för köp av gåvokort. Gåvokort är aktiva och kan användas i ett år från inköpsdatum.

3. Frakt
3.1 Leveranspriser och leveransalternativ

Land

Transportör

Paketombud

Omdelning

“Fri frakt”*

Leveranstid

DK

GLS

29 DKK

59 DKK

500 DKK

2-4 vardagar

SE

GLS

85 SEK

Ej möjlig

730 SEK

2-4 vardagar

NO

UPS

Ej möjlig

225 NOK 1250 NOK

2-6 vardagar

*Med "Fri Frakt" (refererad till som "Fri Frakt" i dessa villkor) menas fri leverans till paketbutiker via GLS i Danmark och Sverige. I Norge sker leveransen av UPS och är en hemleverans.


3.2 Anmärkningar avseende leverans till Norge
Vi är registrerade för VOEC och därför ska man inte betala tull vid inköp under 3000 NOK.
Vid köp över 3000 NOK måste man betala tull. Du hittar numret för VOEC på din orderbekräftelse. Tyvärr erbjuder vi inte returetiketter åt våra norska kunder.


3.3 Särskilt avseende leverans vid köp av gåvokort
Fri frakt gäller inte vid köp eller kombinerade köp av gåvokort såvida inte din beställning utöver gåvokortet överstiger 599 kr. Om värdet utöver ditt gåvokort inte överstiger 599 kr måste leveransen betalas oavsett leveransform enligt punkt 3.1.

3.4 Förbehåll
Observera att längre behandlingstider kan förekomma under utförsäljningar, kampanjer, helgdagar o.d. I händelse av förseningar, restordrar eller utsålda varor strävar vi efter att informera dig så snart som möjligt om detta och vad vi kan göra i ärendet – exempelvis ge dig en återbetalning eller hjälpa till att hitta en motsvarande produkt. Vi använder GLS och UPS som fraktföretag och kan därför inte leverera beställningar per efterkrav.

4. Ångerrätt
4.1 Villkor för ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter dagen du mottar din produkt. Om du har beställt flera produkter i en beställning, men dessa levereras separat, räknas perioden från dagen du mottar den sista produkten.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du ångrar ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till hello@aaberg-cph.dk eller använda standardformuläret för ångerrätt som du hittar bifogat med ditt paket. Du kan inte ångra ditt köp genom att inte ta emot produkten utan att ha informerat oss om detta i förväg.


4.2 Delvis ångrat köp
Om du har köpt flera produkter av oss kan du returnera en eller flera produkter även om de har köpts i en och samma beställning.

Observera att du inte får någon återbetalning av fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.


4.3 Retur
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera produkten till oss. Du måste själv betala för returen och det är du som är ansvarig i händelse av skador under transport. Dessutom ansvarar du för paketet tills det tas emot på vår adress. Vi rekommenderar därför att du skickar paketet med tillhörande spårningsnummer så att du kan följa leveransen. Vi rekommenderar att du använder vår returportal här på webbplatsen - du kommer till den HÄR 

 

Vill du byta varan mot en annan storlek, färg mm. Ekv. returnera helt enkelt beställningen och gör sedan en ny beställning på webbplatsen.


4.4 Returadress

Vänligen returnera din beställning till följande adress:

Nobel Fashion Designer ApS
Bækgårdsvej 5,
2640 Hedehusene, Danmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till denna adress. Vi hämtar inte några paket som skickas till en paketbox, ett paketombud och paket som skickas per efterkrav. Du kan även ångra köpet genom att meddela oss om detta och returnera produkten personligen på ovanstående adress varje vardag mellan kl. 10-15.

Du ansvarar för paketet från det att du skickar det tills det levereras till oss.
Vi rekommenderar inte frakt med frimärken eller DAO.

Observera att om du vägrar ta emot ett paket eller inte hämtar det från en paketbutik, paketbox, postkontor etc. etc., kommer du att debiteras en expeditionsavgift på 59 DKK för de ökade frakt- och hanteringskostnaderna vi påför.

4.5 Artikelns skick vid retur
Om produkten har förlorat värde och detta beror på att du har använt den på annat sätt än nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och hur den fungerar så kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Det belopp som du kan få återbetalat beror på produktens kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara får återbetalat för fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar produkten i sin originalförpackning. Om originalförpackningen saknas så kan det leda till en minskning av produktens värde.

4.6 Återbetalning av köpesumma
Om du ångrar köpet får du pengarna tillbaka. Om produkten har minskat i värde så drar vi av beloppen som du ansvarar för.

Vi återbetalar alla betalningar från dig - inklusive leveranskostnader (med undantag för extra leveranskostnader om du har valt ett annat leveranssätt än den billigaste standardleveransen vi erbjuder) inom 14 dagar från dagen då vi har fått ditt besked om att du ångrar avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid ditt köp om inget annat har överenskommits mellan oss. Vi kan tillbakahålla återbetalningen tills vi har mottagit produkten ifall du inte skickar dokumentation om genomförd returförsändelse till oss.

4.7 Särskild information om ångerrätten vid köp av gåvokort
Som beskrivet under punkt 4.1 kan du ångra köpet av ett gåvokort inom 14 dagar efter köpet av ditt gåvokort. Du kan däremot inte ångra köpet av ett gåvokort om du redan har använt (löst in) gåvokortet. Därutöver har du också rätten att få utbetalat värdet av ditt gåvokort enligt betalningslagens § 96. Vi har däremot rätt att ta ut en avgift på 25 DKK för kostnader som förknippas med inlösen om du vill få värdet av ditt gåvokort utbetalat inom gåvokortets giltighetstid.

4.8 Speciellt gällande ångerrätten vid fysiska köp i vårt Showroom
När du besöker vårt showroom har du möjlighet att både se, känna och prova produkten. Det finns därför ingen ångerrätt för köp gjorda i vårt Showroom. Du har dock 14 dagars bytesrätt, vilket innebär att du har möjlighet att byta varan till en annan storlek, färg eller stil genom att visa upp ett kvitto.


6. Reklamationsrätt
6.1 Villkor för reklamationsrätten
När du handlar på webbplatsen har du som konsument givetvis 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen får varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset beroende av den specifika situationen.  

Detta naturligtvis under förutsättning av att reklamationen är berättigad och felet inte beror på felaktig användning av produkten eller annat skadeförvållande beteende.

Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet med produkten. Om reklamationen når oss inom två månader från det att felet upptäckts kommer den alltid ha skett inom skälig tid.

Om du vid mottagandet av din beställning upptäcker att en produkt har brister eller defekter ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på hello@aaberg-cph.dk eller telefon +45 52100404. Skicka gärna oss ditt beställningsnummer samt bilder av problemet. Naturligtvis kommer vi att lösa ärendet så snart som möjligt.

6.2 Returadress
När du vill reklamera en beställning ska du returnera hela eller delar av beställningen till:

Nobel Fashion Designer ApS
Bækgårdsvej 5,
2640 Hedehusene
Danmark

Kom ihåg att bifoga en kopia av orderbekräftelse / bifogat returformulär vid retur av produkter till oss.

Returportal findes HER

7. Klagomål
Om du som konsument vill lämna in ett klagomål avseende ditt köp ska du kontakta vår kundtjänst på telefon: +45 52100404 (måndag till fredag kl. 10.00-15.00). Du kan också skicka ett e-postmeddelande dygnet runt till: hello@aaberg-cph.dk

Om vi ​​inte kan hitta en lösning och du är bosatt i Danmark kan du alltid lämna in ett klagomål till:

Centrum för klagomålslösning
Namnhuset
Tullbod 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

För att kunna klaga måste produkten eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1110 DKK. och högst 100 000 DKK. För klagomål på kläder och skor ska dock priset ha varit minst 720 DKK. Det kostar en avgift att få klagomålet behandlat.

När du handlar i en e-märkt webbshop kan du få ärendet hanterat utan kostnad via e-märket - oavsett beloppets storlek. Läs mer här.

Eftersom du som svensk konsument handlar med ett danskt företag kan du antingen klaga till EU-kommissionens webbportal för reklamationer här eller arn.se.

 

8. Behandling av persondata
När du besöker, använder och gör inköp på webbplatsen så registrerar och bearbetar vi dina personuppgifter inklusive men inte begränsat till: Namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter, inklusive för vilka syften vi behandlar dina personuppgifter, hur länge vi behåller dina uppgifter och vilka rättigheter du har i vår integritetspolicy.

Dataansvarig för webbplatsen är Åberg CPH. Du är alltid välkommen att kontakta oss på hello@aaberg-cph.dk om du har frågor om vår integritetspolicy eller anser att dina personuppgifter behandlas i strid mot lagstiftningen. Du har rätten att ta del av uppgifterna som vi bearbetar om dig. Om du anser att uppgifterna är felaktiga så har du rätt att få dem korrigerade. I vissa fall har vi skyldigheten att radera dina personuppgifter om du begär detta. Det kan exempelvis vara fallet om dina data inte längre krävs i förhållande till syftena som vi behövde dem för enligt integritetspolicyn.

Integritetspolicyn har företräde framför motsvarande bestämmelser i andra avtal mellan Åberg CPH och dig inklusive ”Handelsvillkoren”.

 

9. Användningen av cookies
När du besöker webbplatsen godkänner du användningen av cookies i enlighet med vår cookiepolicy. Du kan läsa hela vår cookiepolicy inklusive vilka cookies vi använder, vad cookies är och mer information om ditt samtycke här.

Cookiepolicyn har också företräde framför liknande bestämmelser i andra avtal mellan Åberg CPH och dig, inklusive ”Handelsvillkoren”.

 

10. Ändring av Handelsvillkoren
Handelsvillkoren uppdaterades senast den 21 mars 2023 och version 2.3.