KONTAKTA OSS
Har du frågor om en produkt, vill du returnera en beställning eller något helt annat? Läs vanliga frågor eller kontakta oss på sidan här – vi är redo att hjälpa till.
Vanliga frågor
Vi har delat in alla frågor och svar i kategorier så att du enkelt kan få en överblick över var din fråga ligger. Klicka bara på respektive fråga så öppnas svaret.
OM VÅRA STILAR
Ne Louloa, vår skickliga grundare, väljer personligen ut varje enskild stil till webbutiken i både Italien, Paris och Frankrike. Med sitt skarpa öga för detaljer, material, mönster och kvalitet ser hon till att vi endast erbjuder det bästa för våra kunder. Hon reser ofta till dessa modestäder för att hitta de senaste trenderna och leverera dem direkt till dig.
De flesta av våra stilar produceras i Italien eller Frankrike.
Vi håller oss alltid uppdaterade med de senaste trenderna och kan därför erbjuda helt nya och stilfulla plagg nästan varje vecka! Vill du vara bland de allra första att få tillgång till de nya produkterna kan du prenumerera på vårt fantastiska nyhetsbrev. Vi ser också alltid till att uppdatera våra underbara följare på våra sociala medier om nya stilar!
I regel vill vi att nya stilar ska komma in så ofta som möjligt för våra kunder. Därför beställer vi också hem ett begränsat antal av varje stil. Om du förälskat dig i en slutsåld produkt kommer den endast tillbaka online om vi får en retur.
BESTÄLLNINGSPROCESS
För att lägga en beställning, välj först de önskade produkterna samt storlek och lägg dem i din varukorg. När du är redo att slutföra ditt köp, gå till varukorgen och följ stegen för leveransalternativ och betalning.
För att upprätthålla vår snabba leverans bearbetar vi beställningar snabbt, men om du behöver ändra eller avbryta din beställning ska du så snart som möjligt kontakta kundservice och ange ditt ordernummer på: Hello@aaberg-cph.dk eller tel. +45 52 10 04 04.
BETALNING & SÄKERHET
På webbshoppen kan du betala med kreditkort eller Klarna.
Det är säkert att handla hos Åberg Copenhagen. Vi är certifierade med E-märket, vilket innebär att våra köpvillkor är tydliga och att köpprocessen har granskats och är enkel att följa.
BESTÄLLNING & LEVERANS
Leveranstiden för beställningar i Danmark och Sverige är 1–2 vardagar. I Norge är leveranstiden 2–4 vardagar. Vi gör alltid vårt bästa för att ge en så bra kundupplevelse som möjligt. Därför erbjuder vi en extra snabb leveranstid på endast 1–2 vardagar! Vid rea eller kampanjer kan dock längre leveranstider förekomma.
För närvarande har vi inte möjlighet att skicka beställningar till andra länder än Danmark, Sverige och Norge.
När ditt paket anländer till ombudet har du 7 dagar på dig att hämta det. Därefter returneras det automatiskt till oss. Observera att om du vill få paketet skickat igen tillkommer en hanteringsavgift på 90 SEK.
Vår standardleverantör i Sverige är GLS. Du kan enkelt spåra ditt paket genom att
använda spårningsnumret som skickas till din e-post så snart din beställning
har skickats från vårt lager. Spåra din GLS-leverans via denna länk GLS | Levering af pakker til private og
erhverv
Blir du också
otålig när du väntar på paket? Du kan kontrollera leveransstatus för din
beställning via denna länk GLS
| Levering af pakker til private og erhverv. Ditt spårningsnummer hittar du i det e-postmeddelande som skickas när din
beställning har packats. Ange bara ditt paketnummer för att se var ditt paket
befinner sig.
Om du har fått en skadad, defekt eller felaktig produkt har du naturligtvis alltid 24 månaders reklamationsrätt.
Om produkten är defekt kan du få den reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning – beroende på den specifika situationen.
Om du reklamerar inom två månader efter att du upptäckt felet anses reklamationen alltid vara inom rimlig tid.
Om du upptäcker fel eller brister i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst på: hello@aaberg-cph.dk eller tel. +45 52100404.
Bifoga bilder av felet eller defekten samt ditt ordernummer när du kontaktar oss. Vi lovar att göra vårt bästa för att lösa problemet så snabbt som möjligt!
När du har lagt din beställning skickar vi alltid en orderbekräftelse till din e-post! Om du är osäker på om din beställning har bekräftats – eller inte har fått någon orderbekräftelse – är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Tyvärr har vi inte möjlighet att samförpacka beställningar, eftersom de hanteras i ordningsföljd efter ordernummer.
RETUR
Hos oss har dualltid 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar din beställning. Följdessa enkla steg för att returnera din beställning:
1. Packa varan noggrant i originalförpackningen.
2. Logga in på vår returportal Returnflows med ditt ordernummer SE#xxxxx, som du hittar i din orderbekräftelse.
3. Efter några minuter får du en returetikett i ett separat mejl från RETURNFLOWS. Observera att mejlet kan hamna i skräppostmappen. (Om du inte får returetiketten inom några minuter, kontakta oss igen.)
4. Skriv ut returetiketten och fäst den på paketet.
5. Lämna in paketet hos ett GLS-ombud.
Observera att dusjälv ansvarar för fraktkostnaden vid retur. En retur kan nekas om varan inteär i oanvänt skick, saknar etiketter eller har lukt av parfym/rök.Paketet skickas automatiskt till vår adress om du använder vår returetikett:
Åberg Copenhagen, Søvangsvej 1, 1. sal, 2650 Hvidovre, Danmark.
Vi erbjuder byteav varor, antingen till en annan produkt eller storlek. För att byta en vara,använd vår returportal och följ dessa steg:
1.Packa varan noggrant i originalförpackningen.
2. Logga in på vår returportal Returnflows med ditt ordernummer SE#xxxxx, som du hittar i din orderbekräftelse. Välj "byte". Du omdirigeras därefter till en sida där du kan välja en annan produkt eller storlek. När bytet är klart får du en bekräftelse.
3. Efter några minuter får du en returetikett i ett separat mejl från RETURNFLOWS. Observera att mejlet kan hamna i skräppostmappen. (Om du inte får returetiketten inom några minuter, kontakta oss igen.)
4. Skriv ut returetiketten och fäst den på paketet.
5. Lämna in paketet hos ett GLS-ombud.
6. När vi har mottagit och registrerat ditt byte i vårt system skickas din nya beställning automatiskt.
Du har 14 dagars returätt från mottagandet av din beställning.
Returer som skickas tillbaka efter denna period kommer att nekas.
JA! Din retur kan nekas om produkten:
- Är använd, luktar parfym/rök, eller har spår av smink.
- Saknar etiketter eller tvättmärkning.
- Har blivit tvättad eller skadad.
Om din retur nekas skickas produkten tillbaka till dig, och vi debiterar en hanteringsavgift på 90 SEK. Om returen överskrider returfristen på 14 dagar kan den också nekas.
Produkten måste vara i oförändrat skick vid retur. Om varan är skadad kan vi inte återbetala hela beloppet. En retur kan nekas om produkten inte är i oanvänt skick, saknar etiketter eller har lukt av parfym/rök.
Du får prova produkten hemma, men om du vill returnera den måste den packas tillbaka i originalförpackningen.
Ångrar du ditt köp och returnerar din produkt får du naturligtvis tillbaka dina pengar!
Om du ångrar ditt köp och returnerar produkten återbetalar vi självklart dina pengar!
- Behandlingstiden för returer är 6–10 arbetsdagar från det att vi mottagit varan.
- Kreditkort: 1–3 arbetsdagar innan pengarna syns på kontot.
- MasterCard: Kan ta upp till 30 dagar, men oftast syns pengarna tidigare.
- Klarna: Återbetalas till ditt Klarna-konto.
Observera att om du har betalat med ett presentkort återförs beloppet till samma presentkort.
Pengarna återbetalas alltid till det konto som användes vid betalningen.
Vi förbehåller oss rätten att neka returer där flera beställningar är samförpackade. Alla returer måste registreras individuellt via vår returportal.
KUNDSERVICE
Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice vid frågor. Vi har telefontid alla vardagar mellan kl. 9–14.
Mejl besvaras också på vardagar mellan kl. 9–14.30.
Du kan nå oss på:
hello@aaberg-cph.dk eller telefon: +45 52100404.
PRODUKTVÅRD
Vi rekommenderar alltid att produkterna tvättas i 30° och undviks att torktumlas. För vissa plagg rekommenderas handtvätt, särskilt plagg med stenar, paljetter, fjädrar m.m., eftersom dessa kan vara extra ömtåliga. Vid osäkerhet, följ alltid tvättråden i plagget.
PRESENTKORT
Presentkort skickas alltid via e-post. I presentkortet finns en kod. Denna kod anger du i kodfältet vid kassan, och beloppet dras av.
Presentkort kan kombineras med en eventuell rabattkod. Ange först presentkortskoden och sedan rabattkoden.
Vi erbjuder
presentkort som är en fantastisk gåva till någon du tycker om. Presentkortet
kan väljas med det belopp du önskar och kan köpas här: Åberg CPH Presentkort – Aaberg SE
FÖRBESTÄLLNINGAR
Din beställning skickas så snart den förbeställda varan har anlänt till vårt lager. Du får ett mejl så snart paketet har skickats, inklusive ett spårningsnummer.
Vi kan dela upp din beställning och skicka det som finns på lager.
Skicka bara ett mejl till kundservice på hello@aaberg-cph.dk och inkludera ditt ordernummer.
Vi har inte dragit dina pengar utan bara reserverat dem. Pengarna dras och överförs till vårt konto först den dag beställningen packas och skickas från vårt lager.